Sănătatea. Beneficii ale Uleiului de Măsline Extra Virgin

athina-godess

 Legenda spune că măslinul a fost un cadou al zeiței Atena pentru omenire. Licoarea pe care acesta o ofera este esentiala pentru sănătatea ta.

Homer vorbeşte despre uleiul de măsline ca fiind aurul lichid, iar Thomas Jefferson l-a proclamat darul cerului.

Timp de secole, uleiul de măsline era oferit cadou şi era primit cu foarte mare bucurie.

De curând, oamenii au început să-şi îndrepte atenţia spre acest ulei şi cercetătorii fac din ce în ce mai multe studii care arată cât de multe beneficii poate avea uleiul de măsline pentru organism, fie că este folosit pe cale internă sau externă.

 


   Cele mai importante beneficii ale Uleiului de Măsline Extra Virgin:

*Este cea mai sănătoasă sursa de grăsime existenta.
*Face arterele mai elastice – 2 linguri pe zi te fac mai rezistent la accidente vasculare cerebrale şi atac de cord.
*Reduce nivelul colesterolului rău – conţine polifenoli, care ajuta la menţinerea colesterolului la nivelul optim.
*Potoleşte foamea – reduce pofta de zahăr, te ajuta să te saturi mai repede şi astfel să mănânci mai puţin.
*Îmbunătăţeşte digestie – este un ajutor de succes pentru digestie.
*Protejează ficatul.
*Protejează inima şi celulele roşii din sânge – un polifenol specific uleiului de măsline este deosebit de eficient în protejarea celulelor roşii din sânge de oxidare.
*Ajuta la luptă împotriva cancerului de sân – conţine fito chimicale care distrug celulele canceroase şi genele predispuse la cancer.
*Ajuta la luptă împotriva bolilor degenerative.
*Reduce riscul de accident vascular cerebral la persoanele în vârsta – conform unui studiu din anul 2011, persoanele în vârsta a căror dieta a fost bogată în ulei de măsline, au şanse mult mai mici să aibă un AVC decât celelalte.
*Previne atacul de cord la bărbaţi – potrivit unui studiu, bărbaţii care au consumat min. 50 ml. de ulei de măsline/zi au avut o scădere a ratei de apariţie a unui atac de cord cu 82%, comparativ cu bărbaţii care nu au consumat ulei de măsline.
*Scade tensiunea arterială – prin reducerea nivelului de acid azotic din organism.
*Reduce riscul de boli cardiace coronariene la femei – conform unui studiu făcut în Italia, femeile care au consumat zilnic ulei de măsline, fructe şi legume crude au avut o rată de apariţie a bolilor cardiace coronariene mai mică decât celelalte.
*Îmbunătăţeşte memoria–poate preveni şi chiar inversă pierderea de memorie specifică bolii Alzheimer.
*Previne apariţia depresiei – datorită acizilor graşi mononesaturati pe care îi conţine.
*Menţine sănătatea la bătrâneţe – dieta mediteraneană este recunoscută pentru efectele sale anti-îmbatrânire, datorate în mare parte uleiului de măsline, dar şi peştelui, fructelor, legumelor şi vinului roşu.
*Previne îmbătrânirea pielii – antioxidanţii, în frunte cu vitamina E, menţin pielea tânără şi sănătoasă.
*Previne îngrăşarea – deşi este bogat în calorii, conţine grăsimi sănătoase care lupta împotriva depozitelor de grăsime din organism.
*Perfect dacă este nerafinat – cel mai sănătos ulei de măsline este cel extra virgin, adică cel nerafinat. Este obţinut prin presarea măslinelor la rece, fără ca acestea să fie supuse altor procese dure.
*Perfect pentru salate – stropeşte salata cu părţi egale de ulei şi oţet balsamic/de mere/de vin.
*Perfect pentru sosuri – combină-l cu ierburi, condimente, usturoi sau sucuri de citrice pentru a crea sosuri gustoase şi sănătoase.
*Înlocuieşte cu succes untul – se poate folosi în majoritatea reţetelor (chiar şi produse de patiserie), dar nu se prăjeşte.
*Înlocuieşte suplimentele – consumă 2 linguri/zi pentru a-ţi asigura aportul zilnic necesar de vitamina E.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *